Автор: Марина Марченко | 13 листопада 2018 16:06 |
У Національному музеї українського народного декоративного мистецтва відкрилась виставка творів художника-кераміста Володимира Хижинського
Модернова і стильна виставкова експозиція творів Володимира Хижинського, котра має філософську назву «Дихотомія», презентує творчий доробок митця за останні вісім років.
«Дихотомія – це первинний спосіб класифікації, котрий робить розподіл всього на взаємовиключні поняття. Кожен з нас щоденно робить вибір: «подобається – не подобається», «хочу – не хочу», «біле – не біле» тощо. Цей термін пояснює все те, що я роблю в кераміці – мої пошукування, мої роздуми», – пояснює автор.
Виставка презентує кілька авторських серій. Одна з найбільш цікавих – це серія «Скрині Пандори». Їх на виставці представлено шість. Вони зовсім різні за декором, тож глядачам залишається тільки здогадуватись і фантазувати щодо їх внутрішнього наповнення.
«Суть цих робіт полягає в тому, що я намагаюся звичайні геометричні форми оздобити такою орнаментикою, щоб передати напругу, котра існує в них усередині», – пояснює Володимир Хижинський свій творчий задум. Як зізнається автор, його настільки захопила ця ідея, що він продовжуватиме працювати над серією й надалі.
Не менш змістовними і філософськими є скульптурні композиції із серії «Воїнство», в яких автор теж використовує прості геометричні форми. Приміром, «Воїни світла» – це два керамічні трикутника світлого кольору, які мають необхідні військові атрибути, зокрема, порцелянові шаблі.
«Все, що я роблю – це спроба віднайти прихований зміст у знаках і символах», – розповідає пан Володимир. – А трикутник – це прадавня орнаментальна форма. З вершиною вгорі, він споконвіку був символом чоловічої статі. Загалом, українська символіка дуже геометрична», – впевнений він.
«Одна із «фішок» Володимира Хижинського, зокрема в цьому проекті, є роботи із серії «Трансформери» – «Взаємодія», «Біла хмара, чорна хмара», «Проникнення». Кожна з них має свій глибинний зміст. Приміром, твір «Чотири стихії» складається з трьох елементів, котрі символізують воду, землю і вогонь, утворюють четвертий – повітря. Це стихії, за допомогою яких створюється кераміка», – розповідає куратор виставки Ганна Вахрамеєва.
Свої фахові знання, здобуті під час навчання в Косівському технікумі народних художніх промислів ім. В. І. Касіяна та Львівській академії мистецтв, майстерність і бажання докопуватись до істини майстер кераміки передає нині студентам Академії декоративно-прикладного мистецтва і дизайну ім. Михайла Бойчука.
Своїм студентам митець, твори якого зберігаються в багатьох українських та закордонних музеях, радить: «Вміст експозиції Національного музею українського народного декоративного мистецтва треба вивчити напам’ять. Адже кожна робота в цьому музеї є справжнім скарбом».
Крім того, всім, хто цікавиться мистецтвом кераміки, стане у пригоді книга «Сучасна українська кераміка», одним із авторів якого є талановитий художник Володимир Хижинський.
Марина Марченко, Національний музей українського народного декоративного мистецтва.
вологість:
тиск:
вітер:
вологість:
тиск:
вітер:
вологість:
тиск:
вітер:
вологість:
тиск:
вітер:
Червень 2024
Пн | Вт | Ср | Чт | Пт | Сб | Нд |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | |||||
3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 |
17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 |
24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 |
Коментарі (0)